Thomas heeft twee vrouwen: “Dit is relatief goedkoper”

De meeste mannen hebben slechts één vrouw, terwijl een relatie met twee of meer vrouwen relatief voordeliger is. Dat ontdekte Thomas Drieveld (36), die sinds kort samenwoont met zowel Joy (22) als Melissa (33).

Thomas trouwde zes jaar geleden met Melissa, maar ontdekte al snel dat een tweede vrouw relatief minder kosten met zich meebrengt. “Kijk, de hypotheek betaal ik toch al. En er paste nog gemakkelijk een vrouwtje bij. Toen is Joy in ons leven gekomen”, aldus de sympathieke Rotterdammer. “Natuurlijk komt er ook een stukje extra intimiteit bij kijken, maar ’s avonds heb ik daar best tijd voor.

”Thomas adviseert mannen om eens goed naar het kostenplaatje van hun relatie te kijken: “Veel mannen houden het bij één partner, maar economisch gezien is dat niet slim. Denk groot! Een vrouw erbij hoeft echt niet veel te kosten. Sterker nog: als je de vaste lasten samen deelt, ben je onderaan de streep een stuk goedkoper uit. Praat er eens over met je partner.”

Bron: https://nieuwspaal.nl/thomas-heeft-twee-vrouwen-dit-is-relatief-goedkoper/

(Nieuwspaal is een satirische nieuwswebsite)

Tachtig doden na bloedige aanvallen Colombiaanse rebellengroep ELN

In het noordoosten van Colombia zijn dit weekend meer dan 80 mensen om het leven gekomen bij aanvallen van de miltante rebellengroep National Liberation Army (ELN). In meerdere plaatsen in de regio Catatumbo is gevochten. Volgens de gouverneur van het departement Norte de Santander raakten bij de confrontaties ook twintig mensen gewond.

Donderdag vielen bij bloedige gevechten tussen ELN en voormalige guerrillabeweging FARC al meer dan dertig doden, onder wie burgers en oud-rebellen van de FARC, die in 2016 vrede sloot met de Colombiaanse regering.

ELN en FARC vechten met elkaar om de controle over de strategische regio met cocaplantages. ELN beschuldigt FARC-rebellen van diverse moorden in het gebied en zegt dat het “geen andere uitweg ziet dat een gewapende confrontatie”.

5000 mensen zijn op de vlucht geslagen voor het geweld in de regio. “Hele families komen met niets, rijdend in vrachtwagens, op motoren, wat ze maar kunnen, om te voorkomen dat ze slachtoffer worden van deze confrontatie”, zegt de gouverneur. “Catatumbo heeft hulp nodig.”

Als gevolg van het geweld op donderdag besloot de Colombiaanse president Petro afgelopen vrijdag de in 2022 hervatte vredesonderhandelingen met ELN weer op te schorten. ELN wil in deze gesprekken bewerkstelligen dat de beweging wordt erkend als politieke rebellenorganisatie, maar dat wordt als te riskant gezien.

Petro zei dat “ELN geen vrede wil” en beschuldigde de groep van het plegen van oorlogsmisdaden in de regio. De Colombiaanse regering eist dat ELN stopt met alle aanvallen en de autoriteiten toelaat in het gebied om humanitaire hulp te bieden.

Zeven mensen die betrokken waren bij de gesprekken en een vredesakkoord wilden tekenen zijn bij de geweldsuitbarsting dit weekend om het leven gekomen. Nog eens drie ambtenaren die deelnamen aan de gesprekken zijn sinds vrijdag door ELN ontvoerd.

De guerrillabeweging vecht al sinds 1964 tegen de regering van Colombia en financiert hun strijd door mensen te ontvoeren voor losgeld. Door de jaren heen zijn al zeker 450.000 mensen omgekomen bij het conflict. De groep is versplinterd en de leiders van de beweging bevinden zich in Venezuela en Cuba. Het merendeel van de leden bestaat tegenwoordig uit huurlingen uit Venezuela die geld verdienen met drugshandel en illegale mijnbouw.

Bron: https://nos.nl/artikel/2552479-tachtig-doden-na-bloedige-aanvallen-colombiaanse-rebellengroep-eln

Man die Darren (23) doodreed spoorloos na voorlopige vrijlating: ‘Vertrouwen in recht kwijt’

De Rijswijkse Nancy Scholten krijgt afgelopen maandag het slechte nieuws: de man die haar zoon Darren doodreed en daarvoor 3,5 jaar celstraf kreeg, is onvindbaar. De veroordeelde Yurii S. mocht zijn hoger beroep in vrijheid afwachten, nu weet justitie niet waar hij is gebleven. ‘Ik heb totaal geen vertrouwen meer dat het recht zijn loop zal hebben’, zegt de wanhopige moeder tegen De Telegraaf.

Darrens moeder Nancy had eigenlijk meteen al een slecht gevoel toen de man die werd veroordeeld voor het doodrijden van haar zoon vorige zomer op vrije voeten bleef. ‘Onrechtvaardig’, noemde ze die beslissing al in juli 2024.

Yurii S. kwam vrij omdat hij vader werd. Sinds oktober blijkt hij nu spoorloos en dat kreeg Nancy deze week te horen in een onverwacht mailtje van het Openbaar Ministerie.

‘Het is niet te bevatten dat deze verkeersmoordenaar die door zijn roekeloos rijgedrag mijn zoon van het leven beroofde de dans ontspringt’, zegt de wanhopige Rijswijkse in een gesprek met de krant.

In de mail die Scholten deze week ontving, schrijft de advocaat-generaal niet te weten waar de 24-jarige veroordeelde Oekraïner momenteel verblijft. Ze zoeken hem al sinds oktober 2024, toen het hof besloot dat Yurii S. weer moest worden vastgezet.

Het voor Darren (23) fatale ongeval gebeurde bijna twee jaar geleden, op 20 januari 2023. Hij kreeg op die bewuste vrijdagavond een lift van een kennis. Op de kruising van de Koningskade en de Javastraat in Den Haag maakte de kennis een u-bocht met haar autootje.

Yurii S. kwam met een snelheid van minstens 107 kilometer per uur van de andere kant en raakte de auto van de kennis vol in de flank. Hij bleek ook te hebben gedronken.

Darren overleed korte tijd later in het ziekenhuis. Ook S. en de bestuurder van de auto waar Darren in zat, raakten gewond. De geboren Oekraïner zat na zijn herstel in het huis van bewaring in Ter Apel.

Eind juli werd besloten dat hij zijn verdere proces in vrijheid mocht afwachten, ook omdat zijn vriendin hoogzwanger was. Het OM was het daar niet mee eens en heeft zich daartegen verzet. In oktober besloot het hof dat de voorlopige invrijheidsstelling opgeheven werd en dat Yurii S. weer vastgezet moest worden. Maar dat is niet gebeurd, hij is onvindbaar.

Dat de man die verantwoordelijk is voor de dood van haar zoon zijn straf lijkt te ontlopen, maakt Nancy Scholten wanhopig. ‘Zo kan ik het nooit afsluiten. Mijn hele leven is kapot gemaakt.’

‘Het is bovendien onbegrijpelijk dat ik nu pas een antwoord krijg op vragen die ik in september al heb gesteld. Mijn lieve zoon is er niet meer, hij had een prachtig leven voor zich. Deze man kan nu wel lekker in vrijheid leven’, verzucht ze.

Het hoger beroep tegen Yurii S. moet nog plaatsvinden, een datum daarvoor is nog niet bekend.

Bron: https://www.omroepwest.nl/nieuws/4923219/man-die-darren-23-doodreed-spoorloos-na-voorlopige-vrijlating-vertrouwen-in-recht-kwijt

FC Barcelona walgt van Getafe-fans vanwege vermeend racisme richting Baldé

Alejandro Baldé claimt zaterdag racistisch te zijn bejegend door supporters bij de wedstrijd tussen Getafe en FC Barcelona (1-1). De Catalaanse grootmacht spreekt schande van de gebeurtenissen in het Estadio Coliseum.

“Ik ben in de eerste helft meerdere keren racistisch bejegend”, zei Baldé na afloop. “Dit mag absoluut nooit meer gebeuren. Op slag van rust heb ik het de scheidsrechter verteld. Hij heeft toen een protocol in werking gezet. In de tweede helft had ik er geen last meer van.”

Bij het antiracismeprotocol in La Liga kan de scheidsrechter een wedstrijd stilleggen als hij racisme constateert of erop wordt geattendeerd. Tijdens de rust werd in het stadion omgeroepen dat het duel definitief zou worden gestaakt als er racisme werd geconstateerd.

Barcelona-trainer Hansi Flick vindt het onbegrijpelijk dat racisme vandaag de dag nog steeds hoogtij viert in de voetballerij. “Deze mensen moeten thuisblijven en niet meer naar wedstrijden komen. En hun omgeving moet hen ook terechtwijzen. Dit is onacceptabel.”

Barcelona schaart zich in een verklaring achter de woorden van Baldé en Flick. “We zijn verontwaardigd door de walgelijke beledigingen van bepaalde Getafe-fans richting Baldé. Opnieuw heeft racisme de kop opgestoken in de voetbalwereld.”

Het is niet de eerste keer dat het Spaanse voetbal wordt opgeschrikt door racisme. Real Madrid-aanvaller Vinícius Júnior is de afgelopen jaren vaak slachtoffer geweest van racistische uitingen door supporters van de tegenstander.

Bron: https://www.nu.nl/voetbal/6342844/fc-barcelona-walgt-van-getafe-fans-vanwege-vermeend-racisme-richting-balde.html

Medewerkster theater Roosendaal (21) dood aangetroffen onder ijzeren toegangspoort

Een 21-jarige medewerkster van theater De Kring is Roosendaal is vanochtend dood aangetroffen op een parkeerplaats. Zij lag onder de zware ijzeren schuifdeur die als artiesteningang van het theater dient.

Volgens Omroep Brabant is sprake van een arbeidsongeval. Het lijkt erop dat de vrouw uit Moerstraten vanochtend op weg was naar haar werk toen het ongeluk gebeurde. Volgens directeur Jan-Hein Sloesen van het theater werkte de vrouw ruim drie jaar voor De Kring en begon ze als stagiair.

“Het is nog te vers om veel te zeggen”, zegt Sloese. “Mijn aandacht gaat nu uit naar haar familie, daar ga ik later bij op bezoek. En natuurlijk naar mijn medewerkers.”

Ook burgemeester Mark Buijs kwam naar het theater en sprak met de medewerkers. “Zij zijn allemaal erg aangedaan”, laat hij weten. “Ik wens hen heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd, waarbij een dierbare door een vreselijk ongeluk onverwacht uit haar jonge leven is gerukt.”

Buijs gaat niet in op het ongeluk zelf. “Vanzelfsprekend wordt de toedracht van deze trieste gebeurtenis onderzocht door de arbeidsinspectie. Ik sta daarover in nauw contact met de politie en andere hulpdiensten.”

Er stonden voor vandaag twee voorstellingen gepland in het theater. Die zijn afgelast.

Bron: https://nos.nl/artikel/2552379-medewerkster-theater-roosendaal-21-dood-aangetroffen-onder-ijzeren-toegangspoort

Politie vindt bij controle 50 bolletjes drugs in onderbroek Haagse automobilist

Bij een grootschalige controle in Den Haag is vrijdagavond een automobilist aangehouden omdat hij vijftig bolletjes drugs in zijn onderbroek had. De bestuurder was ook onder invloed van drugs. De man had al een gebiedsverbod voor het gehele centrum.

Tijdens de verkeerscontrole zijn in totaal veertig bekeuringen uitgedeeld, meldt de gemeente Den Haag. De verkeerscontrole is een vast onderdeel van de handhavingsactie van de politie, de gemeente en andere instanties.

Zo scande de belastingdienst van de gemeente voertuigen. De autoriteiten kwamen daardoor een totale schuld van 26.500 euro op het spoor. Op acht voertuigen is beslag gelegd. De auto van iemand die een schuld van 12.000 euro open had staan is weggesleept. Het scanteam heeft bijna 3.500 voertuigen gescand en 50 bekeuringen uitgedeeld.

Ook horecazaken zijn gecontroleerd. Bij vijf ondernemingen was sprake van illegale drank- en tabaksverkoop. Bij een andere onderneming werden namaakartikelen verkocht en zijn 320 vapes in beslag genomen die niet meer verkocht mogen worden.

Controleurs van HTM controleerden onder andere bij de haltes Spui, Grote Markt en Brouwersgracht en deelden 163 bekeuringen uit aan mensen die geen vervoersbewijs hadden.

Bron: https://www.nu.nl/binnenland/6342806/politie-vindt-bij-controle-50-bolletjes-drugs-in-onderbroek-haagse-automobilist.html

Rokende man mist Duitse hogesnelheidstrein en klampt zich 30 kilometer vast

Een man heeft zich in Duitsland aan een hogesnelheidstrein vastgeklampt en op die manier ongeveer 30 kilometer meegereden. De trein haalde een snelheid van 230 kilometer per uur. De man kwam er zonder kleerscheuren van af.

Het gaat om een veertigjarige man uit Hongarije, schrijft The Guardian. Hij was in München in de trein gestapt, met Lübeck als eindbestemming. Onderweg stapte de man in Ingolstadt uit om een sigaret te roken. Ingolstadt ligt in de Duitse deelstaat Beieren.

Toen de trein weer wegreed, sprong de man op een beugel die twee wagons met elkaar verbindt en hield zich vast aan kabels. Later verklaarde hij dat hij dat deed omdat zijn bagage nog in de trein lag.

Een voorbijganger zag hoe de man zich had vastgeklampt aan de voorbijrijdende trein en waarschuwde de autoriteiten. Na ongeveer 30 kilometer kwam de hogesnelheidstrein gecontroleerd tot stilstand. De man raakte niet gewond.

Op een station in Kinding, ook in de deelstaat Beieren, arresteerde de politie de man. Hij zou geen geldig vervoersbewijs hebben gehad.

Bron: https://www.nu.nl/buitenland/6342723/rokende-man-mist-duitse-hogesnelheidstrein-en-klampt-zich-30-kilometer-vast.html

Amerikaans TikTok-verbod mag doorgaan, oordeelt hoogste rechter

Amerikaanse inlichtingendiensten noemen TikTok een gevaar voor de nationale veiligheid. Ze vrezen dat gegevens van Amerikaanse burgers worden doorgespeeld aan de Chinese overheid. Ook zijn de diensten bang dat China gebruikers via het platform beïnvloedt.

TikTok ontkent de beschuldigingen en zegt geen nauwe banden met de Chinese overheid te onderhouden. Daarnaast kun je TikTok volgens de makers niet eens Chinees noemen, omdat het voor het grootste deel in handen is van internationale investeerders.

De hoogste rechter van de VS boog zich over de kwestie wat in dit geval zwaarder weegt: de vrijheid van meningsuiting of de nationale veiligheid (dat laatste). TikTok had er een punt van gemaakt dat een verbod zou leiden tot het monddood maken van 170 miljoen Amerikaanse gebruikers. Ook zouden veel ondernemers hun klantenbestand verliezen als de ban zou doorgaan.

Eerder verloor TikTok ook al rechtszaken die een verbod moesten afwenden. De hoogste rechter leek de laatste uitweg voor het platform. Zelfs uitstel zou weer nieuwe kansen bieden, want na 19 januari is Donald Trump de president van de VS. Hij beloofde tijdens zijn verkiezingscampagne om TikTok te redden.

Een Amerikaans verbod op TikTok betekent niet dat de app in Europa ook verbannen wordt. Nederlandse gebruikers behouden gewoon toegang tot de videoapp. Al zullen ze dan wel veel Amerikaanse filmpjes moeten missen.

Bron: https://www.nu.nl/tech/6341899/amerikaans-tiktok-verbod-mag-doorgaan-oordeelt-hoogste-rechter.html

Twee doden na steekpartij school Slowakije, verdachte (18) gearresteerd

Op een middelbare school in het noorden van Slowakije zijn een leerling en een lerares doodgestoken. Een andere leerling raakte gewond en verkeert in kritieke toestand. Een 18-jarige verdachte is kort na het incident aangehouden.

Volgens lokale hulpdiensten zijn de dodelijke slachtoffers 51 en 18 jaar. Ook de gewonde leerling is 18 jaar. Alle slachtoffers zijn vrouw. De verdachte is zelf leerling op de school. Een motief is vooralsnog niet duidelijk.

Ernstig geweld op scholen is komt in Slowakije niet vaak voor. Het laatste dodelijke incident gebeurde in 2020. Toen viel een 22-jarige oud-leerling een middelbare school in de stad Vrutky aan.

Daarbij kwam de adjunct-directeur van die school om het leven en raakten en vijf mensen gewond, onder wie twee leerlingen. In 2022 viel een middelbare scholier een vrouwelijke leerling aan op een middelbare school in Novaky. De leerling raakte daarbij gewond.

De Slowaakse president Pellegrini spreekt van “een echte tragedie”. “Geen enkel probleem ter wereld kan worden opgelost met een mes of enig ander wapen”, zegt hij in een verklaring.

Volgens de Slowaakse krant Korzár stond de verdachte van de steekpartij bekend als een uitzonderlijk goede leerling op zijn school. Op sociale media zouden meermaals zijn prestaties in nationale en internationale schoolwedstrijden zijn gevierd.

Bron: https://nos.nl/artikel/2552043-twee-doden-na-steekpartij-school-slowakije-verdachte-18-gearresteerd

Ministerie waarschuwt Nederlanders voor giftige alcohol Istanbul

Het ministerie van Buitenlandse Zaken waarschuwt Nederlanders voor vervuilde alcohol in Istanbul, waaraan deze week zeker dertig mensen zijn overleden. Tientallen mensen zijn in het ziekenhuis opgenomen. Onder de slachtoffers zijn ook buitenlanders.

Het is niet bekend of ook Nederlanders ziek zijn geworden of zijn overleden. Het ministerie zegt in ieder geval geen hulpverzoeken te hebben gehad.

Volgens het ministerie zijn de mensen overleden na het drinken van vermoedelijk illegale alcohol die vervuild is met methanol om de drank sterker te maken. Het adviseert mensen om alcoholische dranken alleen te kopen in officiële winkels waar alcohol mag worden verkocht.

„Check goed of flessen nog verzegeld zijn. Ga alleen naar betrouwbare bars en restaurants. Drink geen zelfgestookte alcohol, bijvoorbeeld op straat of bij iemand thuis. Houd uw eten en drinken altijd in de gaten”, luidt het advies.

Bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/915741141/ministerie-waarschuwt-nederlanders-voor-giftige-alcohol-istanbul