Veel patiënten naar Erasmus MC door alcohol, weinig door vuurwerk

De nieuwjaarsnacht op de spoedeisende hulp in het Erasmus MC was enorm druk. Dat kwam volgens het ziekenhuis vooral door mensen die te veel alcohol hadden gebruikt of verwondingen hadden opgelopen door alcoholgebruik. Het aantal patiënten met vuurwerkletsel was juist opvallend laag rond de jaarwisseling.

Patiënten die op de spoedeisende Hulp terecht kwamen hadden vaak ongevallen gehad, zoals valpartijen, of waren betrokken geraakt bij ruzies die door drank waren aangewakkerd.

Slechts drie patiënten moesten worden behandeld voor vuurwerkverwondingen. Dat aantal was volgens het ziekenhuis juist lager dan voorgaande jaren. Een van hen was tussen de 12 en 16 jaar, de andere twee waren ouder. Ze hadden letsel aan handen en ogen.

Bron: https://www.ad.nl/rotterdam/veel-patienten-naar-erasmus-mc-door-alcohol-weinig-door-vuurwerk~abc59256/

Agent gewond bij arrestatie van dronken man uit Roermond

Tijdens Nieuwjaarsnacht is een agent gewond geraakt bij het overbrengen van een 39-jarige verdachte uit Roermond in Limburg. De man was kort daarvoor aangehouden voor openbaar dronkenschap. Toen agenten hem uit de politieauto wilden halen, kreeg een van de agenten enkele klappen in zijn gezicht en op zijn hoofd en werd hij in een wurggreep genomen.

De agent kon niet zelfstandig uit de wurggreep ontsnappen en dreigde zijn bewustzijn te verliezen. Met versterking kon hij uiteindelijk bevrijd worden. De agent is uit voorzorg naar het ziekenhuis gebracht. De verdachte zit vast voor “excessief geweld” tegen een politieagent.

Bron: https://www.nu.nl/jaarwisseling/6340923/live-jaarwisseling-agent-gewond-na-wurggreep-door-dronken-man-in-roermond.html

Paul Bamba (35) plotseling overleden, 6 dagen na zijn gewonnen bokswedstrijd

Verdrietig nieuws uit de bokswereld: de 35-jarige Paul Bamba is plotseling overleden. Dat maakt zijn manager en zanger NE-YO bekend via Instagram. Bamba stond vorige week nog succesvol in de ring in de Verenigde Staten.

Bamba versloeg namelijk de Mexicaan Rogelio Medina bij boksbond WBA en werd daarmee de gouden wereldkampioen in het cruisergewicht. Dat deed de Amerikaan via knock-out, zijn veertiende van het jaar. Daarmee verbeterde hij het record van bokslegende Mike Tyson (13), die onlangs tegen Jake Paul vocht. Juist voor laatstgenoemde had Bamba woorden over na zijn overwinning.

“Jake Paul, je kunt het komen halen. Je kunt ervoor komen vechten of wat dan ook, je kunt doorgaan met de gimmickgevechten”, sprak Bamba na afloop van zijn partij tegen Medina. “Uiteindelijk heb ik er hard voor gewerkt. Je kunt zeggen dat je boksen serieus hebt genomen en ja, je hebt veel geld verdiend, maar je hebt niets verdiend met boksen.”

De 27-jarige vriend van Jutta Leerdam was een van de eerste die zijn medeleven uitsprak over het overlijden van de bokser. ‘RIP Paul Bamba’, schreef hij op X. Tot een gevecht tussen de twee zal het dus nooit komen. Eerder vocht Bamba al eens bijna met Tommy Fury, de halfbroer van zwaargewicht Tyson Fury, maar de twee kwamen er niet uit over de gewichtseisen.

Manager NE-YO maakte het overlijden van Bamba bekend op sociale media. “Met groot verdriet maken wij het overlijden bekend van onze geliefde zoon, broer, vriend en bokskampioen Paul Bamba, wiens licht en liefde ontelbare levens hebben aangeraakt”, aldus de zanger, die zich eind november ontfermde over Bamba als manager.

“Hij was een gedreven uitdager met een onvermoeibare ambitie om grootsheid te bereiken. Maar meer dan wat dan ook was hij een geweldig individu dat velen inspireerde met zijn uitzonderlijke drive en vastberadenheid”, valt er verder te lezen. Ook vragen de naasten om privacy en rust tijdens deze moeilijke periode.

Bamba vocht onlangs zijn 22e professionele bokspartij, waarvan hij er negentien won (achttien via knock-out). Slechts drie keer verloor de Amerikaan, waarvan de laatste keer in april 2023. Sindsdien won hij veertien gevechten op rij.

Bron: https://sportnieuws.nl/vechtsport/nieuws/potentiele-tegenstander-jake-paul-35-plotseling-overleden-zijn-liefde-heeft-ontelbare-levens-aangeraakt-2024122807310288790/

Twee jongeren dood bij auto-ongeluk in Angerlo

Bij een ongeluk bij het Gelderse dorp Angerlo zijn gisteren twee jongeren om het leven gekomen. Het gaat om de 18-jarige bestuurder van de auto en een 20-jarige inzittende, beide uit Doesburg.

Een derde inzittende, een man (18) uit de gemeente Zevenaar, raakte bij het ongeluk gewond, meldt Omroep Gelderland.

Het ongeluk gebeurde gisteren net voor 18.00 uur op de Mariëndaalseweg. Voor zover nu bekend waren er geen andere auto’s bij betrokken, maar belandde de auto door nog onbekende oorzaak tegen een boom.

De politie onderzoekt waardoor de bestuurder de macht over het stuur is kwijtgeraakt.

Bron: https://nos.nl/artikel/2550264-twee-jongeren-dood-bij-auto-ongeluk-in-angerlo

FBI vindt 150 zelfgemaakte bommen bij Amerikaanse boerderij

De FBI heeft bij een huiszoeking bij een boerderij in de Amerikaanse staat Virginia vorige maand 150 zelfgemaakte bommen aangetroffen. In de geschiedenis van de inlichtingendienst werd niet eerder zo’n groot aantal explosieven bij één persoon aangetroffen.

Dat melden meerdere Amerikaanse media, waaronder The New York Times. De politie heeft ook een man gearresteerd: de 36-jarige Brad Spafford. Wat hij precies van plan was met de bommen is niet bekend. Wel werd er een rugzak gevonden met het opschrift #nolivesmatter. Dat zou verwijzen naar een extremistische en anti-overheidsorganisatie.

Spafford zou foto’s van de Amerikaanse president Joe Biden hebben gebruikt op een schietschijf in zijn tuin.

De FBI was de bommen op het spoor gekomen na een tip van een informant. De meeste bommen werden gevonden in zijn garage, enkele hadden het opschrift “dodelijk”. In 2021 verloor Spafford drie vingers van een hand bij het werken aan een zelfgemaakt explosief. Recent zou hij een opleiding tot sluipschutter hebben gevolgd bij een lokale schietvereniging, schrijft BBC.

Bron: https://www.nu.nl/buitenland/6340915/fbi-vindt-150-zelfgemaakte-bommen-bij-amerikaanse-boerderij.html

Veertienjarige jongen omgekomen door vuurwerk in Rotterdam

Een veertienjarige jongen uit Rotterdam is dinsdagavond overleden nadat hij ernstig gewond was geraakt door vuurwerk. Reanimatie mocht niet meer baten.

Het incident vond plaats aan de Watergeusstraat in het stadsdeel Delfshaven, in het westen van Rotterdam. De politie meldt op X dat de jongen rond 20.30 uur is overleden.

Het is nog onduidelijk hoe het dodelijke incident heeft kunnen gebeuren. De politie doet nog onderzoek naar de toedracht.

Het is niet het eerste ernstige incident met vuurwerk deze jaarwisseling. Dinsdagmiddag raakte een dertienjarige jongen in het Zeeuwse Kamperland zwaargewond nadat hij een Cobra 6 had afgestoken. Hij is met een traumahelikopter naar het ziekenhuis vervoerd.

In het Overijsselse Nijverdal raakte een man gewond toen een stuk zwaar vuurwerk in zijn gezicht ontplofte. Hij werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht.

Bron: https://www.nu.nl/binnenland/6340885/veertienjarige-jongen-omgekomen-door-vuurwerk-in-rotterdam.html

Jimmy Carter hervatte Koude Oorlog en hielp nieuwe vijand VS in het zadel

Op Eerste Kerstdag van 1979 viel het Rode Leger Afghanistan binnen. De invasie was een wanhoopspoging om het communistische regime in Afghanistan en de Sovjet-invloed in het land te redden.

Bijna alle door de Sovjets opgeleide officieren waren overgelopen naar de moslimfundamentalisten en ook meer dan de helft van de 100.000 militairen van het regeringsleger was weggelopen.

Brzezinzki dacht echter dat de Sovjetinvasie deel uitmaakte van een masterplan om zich meester te maken van de oliebronnen van het Midden-Oosten. Het leidde tot een buitensporige Amerikaanse reactie. Carter noemde de invasie de grootste bedreiging van de vrede en voor de vrije handel in olie sinds de Tweede Wereldoorlog.

Op initiatief van Brzezinski lanceerde hij de Carter-doctrine, die inhield dat de VS met alle middelen, desnoods ook met militair geweld, zou voorkomen dat de Sovjet-Unie de Perzische Golf onder controle kreeg.

Ook maakte Carter een eind aan de graanleveranties en de technologische hulp aan de Sovjet-Unie, besloot hij de strijdkrachten te versterken en gaf hij opdracht tot een boycot van de Olympische Spelen in Moskou; de enige keer dat de VS niet meedeed aan de Spelen.

Verder besloot Carter de islamitische verzetsgroepen, de mujahedeen, van modern wapentuig te voorzien. In het geheim ging de CIA de moslimrebellen, die ‘freedom fighters’ werden genoemd, bewapenen. Die operatie was op korte termijn zeer succesvol: de Sovjet-Unie liep vast in het Afghaanse moeras en moest zich uiteindelijk terugtrekken.

Op langere termijn hielp de VS zo echter zijn eigen nieuwe doodsvijand in het zadel. Uit de mujahedeen kwamen de Taliban voort, die in 1996 de macht grepen in Afghanistan. Zij boden onderdak aan de Saudische al-Qaidaleider Osama bin Laden, die van daaruit de aanslagen op de VS van 11 september 2001 organiseerde.

Bron: https://nos.nl/artikel/2550104-carter-hervatte-koude-oorlog-en-hielp-nieuwe-vijand-vs-in-het-zadel

Man (38) doodgeschoten door politie na stelen graafmachine en verwonden agenten

Een man is door de politie in Duitsland doodgeschoten nadat hij een graafmachine had gestolen en daarmee de weg op reed. Hij heeft met het voertuig drie agenten verwond en meerdere voertuigen beschadigd.

De 38-jarige man stal de graafmachine van een bouwbedrijf waar hij werkte in Grünsfeld in de deelstaat Baden-Württemberg. Hij vernielde op het terrein materiaal. Vervolgens reed hij naar Tauberbischofsheim een paar kilometer verderop. Onderweg beschadigde hij meerdere politievoertuigen en personenauto’s en verwondde hij drie agenten.

De politie heeft geprobeerd om de man tegen te houden door de weg te versperren. Uiteindelijk is er op de man geschoten nadat hij bij een autodealer vernielingen had aangericht. Hij is ter plaatse overleden.

Zijn motief is nog niet bekend.

Bron: https://nos.nl/artikel/2550231-man-doodgeschoten-door-politie-na-stelen-graafmachine-en-verwonden-agenten

Man (33) die dood werd aangetroffen in Amsterdamse kelderbox blijkt doodgeschoten

Een man die maandag dood werd aangetroffen in een kelderbox in Amsterdam blijkt te zijn doodgeschoten met een vuurwapen. Het gaat om een 33-jarige Amsterdammer, meldt de politie.

Een buurtbewoner trof het slachtoffer maandagochtend aan in een kelderboxgang aan de Clauskindereweg in het Amsterdamse stadsdeel Nieuw-West. Het is nog niet duidelijk hoelang het slachtoffer er heeft gelegen.

De recherche ging maandag al uit van een misdrijf. Er is een groot onderzoek gestart waarbij het Team Grootschalige Opsporing betrokken is. De politie roept buurtbewoners op om camerabeelden of dashcambeelden van de omgeving te delen. De buurtbewoner heeft slachtofferhulp aangeboden gekregen.

Bron: https://www.nu.nl/binnenland/6340857/man-die-dood-werd-aangetroffen-in-amsterdamse-kelderbox-blijkt-doodgeschoten.html

De wetten (Sharia) van de Schepper der hemelen en aarde

Islamic laws are the answer to every ill in society, because our Creator knows best what is good for us. I will give you a couple practical examples, you can find such examples daily in the mainstream media, if you know what to look for, and this in turn will only increase your faith in how Islam is the only true religion.

China doesn’t abide by it, decides to implement the one child policy, which then leads to demographic disaster. Mao Zedong decides to kill millions of birds which then leads to famine and millions of dead Chinese.

India, Hindu majority, has a shortage of women because they murder their baby girls, while Islam protects the rights of these baby girls.

Russia declares alcohol halal, drunkards cause massive problems for the country. “High volumes of alcohol consumption have serious negative effects on Russia’s social fabric and bring political, economic and public health ramifications. Alcoholism has been a problem throughout the country’s history because drinking is a pervasive, socially acceptable behaviour in Russian society”.

Opiod crisis in the US. Banks fail due to gambling and usury. Economic collapse baked into the wicked financial system causing millions of people to suffer while the elite gets away with it.

Kurdish communists from the SDF taking the US as an ally, while the Qur’an warned not to take them as allies, and then the US confirming the Qur’an through its eight (!) betrayal of the Kurdish communists (no disrespect for the Muslim Kurds).

Tens of millions of deaths worldwide annually due to tobacco, alcohol, drugs.

Third world countries enslaved through loans, they can hardly keep up with paying the interest.

Major corporations poisoning our food, paying for bogus science, their lobbies buying your politicians off, supposed “democracy”.

Massive college-debt, enslaving young people. Some senior citizens have still not paid their college-debt off yet, while some US students have escaped the country and are now college-debt-refugees in Germany.

Those who do not rule with Allah’s laws are the oppressors. 5/45 (Noble Qur’an)

Allah’s Promise is the Truth, and whose words can be truer than those of Allah? 4/122 (Noble Qur’an)

Disclaimer: Muslim countries today are not abiding by these laws, they are failing because they think imitating the West brings them success, instead it brought them disaster and utter humiliation.

Umar ibn al-Khattab, may Allah be pleased with him, said, “Verily, we were a disgraceful people and Allah honored us with Islam. If we seek honor from anything besides that with which Allah honored us, Allah will disgrace us.