Man aan verwondingen overleden na vuurwerkincident in Stadspark Groningen

De man die vorige week in de nacht van zaterdag op zondag in Groningen ernstig gewond raakte door vuurwerk is aan zijn verwondingen overleden. Dat meldt onder meer RTV Noord.

Het incident vond plaats rond 1.20 uur aan de Concourslaan, bij de ingang van het Stadspark. Omstanders hoorden een harde knal.

De man stak zelf vuurwerk af, wat “gruwelijk misging”, zei een politiewoordvoerder. De hulpdiensten reanimeerden de man op straat en brachten hem naar het ziekenhuis, maar hulp mocht niet baten.

Zondag leek het nog om een jongen te gaan. De politie wilde toen geen leeftijd delen. Nu blijkt het dus om een 25-jarige man te gaan.

Volgens RTV Noord komt er geen strafrechtelijk onderzoek. Wel zou de politie onderzoeken waar het vuurwerk vandaan kwam.

Bron: https://www.nu.nl/binnenland/6376073/man-aan-verwondingen-overleden-na-vuurwerkincident-in-stadspark-groningen.html

Gedeeltelijk alcoholverbod moet overlast van après-ski tegengaan in Sölden

In delen van de Oostenrijkse wintersportplaats Sölden mag vanaf 1 december geen alcohol worden gedronken in de openbare ruimte. Met die maatregel wil het lokale bestuur de overlast van dronken toeristen tegengaan.

“Steeds meer gasten gingen de straat op om te roken en buiten de bar verder te drinken”, zegt locoburgemeester Maximilian Riml tegen de Kronen Zeitung. Hij stelt dat er ook steeds vaker alcohol werd verkocht in winkels en supermarkten, die klanten vervolgens buiten nuttigden. Dat zorgde volgens Riml voor “onacceptabel veel geluidsoverlast, glas en ander afval langs de weg”.

Burgemeester Ernst Schöpf bevestigt die lezing tegen Bild. “Het drankgebruik verplaatste zich steeds meer naar de openbare ruimte.” Volgens de lokale autoriteiten hebben ze vorig skiseizoen een beroep gedaan op het goed fatsoen van wintersporters, maar zonder resultaat.

Het verbod gaat gelden in het gebied langs de doorgaande Dorfstrasse tussen de twee bergstations in Sölden. In dat deel van het skioord zijn ook de meeste bars en restaurants gevestigd. Je mag er op straat geen alcohol drinken en ook geen bekers of geopende flesjes of blikjes alcohol bij je hebben.

De maatregel geldt tot 19 april 2026. Daarna volgt een evaluatie. De boete voor overtreding van het alcoholverbod kan oplopen tot 2.000 euro.

Bron: https://www.nu.nl/economie/6376038/gedeeltelijk-alcoholverbod-moet-overlast-van-apres-ski-tegengaan-in-solden.html

Trump bestempelt vier antifacistische groepen uit Europa als ’terroristisch’

De VS gaat vier Europese activistengroepen als terroristische organisatie bestempelen, meldt het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken in een verklaring. Dat betekent dat Amerikaanse burgers, organisaties en bedrijven de groepen niet mogen steunen. Ook worden tegoeden van de groeperingen in de VS volgende week bevroren.

Een van die groeperingen is het Duitse Antifa Ost, een antifascistische beweging die volgens de VS aanslagen heeft gepleegd op mensen die zij als “fascisten of extreemrechtse activisten beschouwen”. De VS verwijst daarbij onder meer naar de rellen in Boedapest in 2023, waar een antifascistische demonstratie tegen een extreemrechtse bijeenkomst uitliep op geweld.

Ook een Italiaanse groep en twee Griekse anarchistische groepen worden aangemerkt als buitenlandse terroristische organisatie. Volgens de VS is de Griekse Revolutionary Class Self-Defense verantwoordelijk voor twee aanslagen met zelfgemaakte bommen bij Griekse treinkantoren in 2024 en het Griekse ministerie van Arbeid in 2025.

De Amerikaanse buitenlandminister Rubio zegt dat het bestempelen van die groepen als “terroristisch” passen in de plannen van president Trump om “zelfbenoemde antifascistische netwerken, entiteiten en organisaties te ontwrichten”.

Volgens de Amerikaanse regering volgen de groeperingen anarchistische of marxistische ideologieën. Ze gebruiken deze overtuigingen om zowel binnenlandse als buitenlandse gewelddadige aanvallen uit te voeren en te rechtvaardigen, staat in de verklaring.

Trump kondigde, naar aanleiding van de dood van de radicaal-rechtse activist Charlie Kirk, al aan dat hij met harde hand linkse “terreurnetwerken” wil aanpakken. Volgens hem is hun retoriek “verantwoordelijk voor het terrorisme dat we vandaag de dag in ons land zien”.

Trump ondertekende in september een decreet om Antifa als “binnenlandse terreurorganisatie” te willen bestempelen. De VS kent geen wet om binnenlandse terreurgroepen te verbieden.

Antifa, een afkorting voor antifascisme, is een internationale protestbeweging die fascisme bestrijdt. Ook in Nederland is de Antifa-beweging actief, maar niet op een georganiseerde manier.

De Tweede Kamer nam onlangs een motie aan om Antifa in Nederland als terroristische organisatie te bestempelen, wat het nodige stof deed opwaaien. Een voormalig AIVD-medewerker noemde de motie “onbegrijpelijk” en benadrukte dat Antifa tegenwoordig veel kleiner is dan in de jaren tachtig.

In navolging van Trump heeft de Hongaarse premier Orbán de Antifa-beweging ook als terroristische organisatie aangemerkt. Hij noemt de beweging een “gewelddadige en criminele organisatie die het op vreedzame mensen in Hongarije heeft gemunt”.

In de VS wordt de term Antifa vaak gebruikt als verzamelnaam voor links antifascistisch activisme. Trump heeft de beweging herhaaldelijk verantwoordelijk gesteld voor geweld en onrust. Zo hield hij in zijn eerste termijn Antifa verantwoordelijk voor plunderingen bij protesten tegen politiegeweld na de dood van George Floyd, maar daarvoor gaf hij geen bewijs.

Bron: https://nos.nl/artikel/2590382-trump-bestempelt-vier-antifacistische-groepen-uit-europa-als-terroristisch

Duitse kinderen en moeder overleden in Turkije, vermoedelijk voedselvergiftiging

Twee Duitse kinderen van drie en zes jaar oud en hun moeder zijn vermoedelijk overleden aan de gevolgen van een voedselvergiftiging in Istanboel. Er zijn inmiddels vier mensen aangehouden die bij de mogelijk verantwoordelijke eetgelegenheden werkten.

De Duitse familie werd dinsdag in een ziekenhuis in de Turkse stad opgenomen, maar de kinderen konden ondanks alle inspanningen niet meer worden gered, meldt de directeur van de gezondheidsdienst in Istanboel op X. Later werd bekend dat ook hun moeder was overleden. De vader van de kinderen wordt momenteel nog behandeld.

De familie verbleef in een hotel in de Oude Stad. Het Turkse staatspersbureau Anadolu meldt dat de familie zondag was aangekomen en maandag mosselen had gegeten bij een straatverkoper en in een restaurant.

Een dag later werden ze in het ziekenhuis opgenomen vanwege braken en misselijkheid. Aanvankelijk mochten ze weer naar huis, maar later werden de hulpdiensten toch weer naar het hotel geroepen, omdat de moeder en de dochter van het gezin bewusteloos werden aangetroffen.

Volgens de Turkse minister van Justitie Yilmaz Tunç zijn inmiddels vier mensen aangehouden. Zij zouden bij de eetgelegenheden aan het werk zijn geweest. Ook zijn monsters genomen bij de plekken waar het gezin heeft gegeten, schrijft de minister op X.

In augustus overleden twee Nederlandse broers na het eten van lokaal voedsel in Istanboel. Hun vader werd ook in kritieke toestand opgenomen, maar mocht het ziekenhuis na een paar dagen weer verlaten.

Bron: https://www.nu.nl/buitenland/6375904/duitse-kinderen-en-moeder-overleden-in-turkije-vermoedelijk-voedselvergiftiging.html

Lichaam van vermiste bergbeklimmer na 31 jaar gevonden op Zwitserse berg

In Zwitserland is het lichaam gevonden van een bergbeklimmer die al sinds 1994 vermist werd. Hij beklom toen met een ander de Ober Gabelhorn in de Alpen. Het lichaam van zijn klimpartner werd in 2000 al gevonden.

De vondst werd vorige maand gedaan door klimmers die op weg waren naar de top van de 4.063 meter hoge berg, meldt de Zwitserse politie donderdag.

Na een melding werd een helikopter naar de vindplaats gevlogen om de stoffelijke resten en de persoonlijke spullen veilig te stellen. Het openbaar ministerie van Zwitserland is vervolgens een onderzoek gestart.

Het slachtoffer werd geïdentificeerd. Het bleek te gaan om een in 1969 geboren Zwitser. Hij was ongeveer 25 jaar oud ten tijde van zijn verdwijning. Hij beklom de berg samen met een destijds 24-jarige Zwitser, die in 2000 al werd gevonden.

De twee raakten vermist tussen Zinal en Zermatt. Hun voertuig werd in Zinal teruggevonden. Ze zouden van plan zijn geweest om de noordwand van de Ober Gabelhorn te beklimmen. De zoekactie naar de twee werd uiteindelijk gestaakt.

Bron: https://www.nu.nl/buitenland/6375788/lichaam-van-vermiste-bergbeklimmer-na-31-jaar-gevonden-op-zwitserse-berg.html

Schopenhauer over lawaai: de filosoof die de moderne herrie al zag aankomen

Een filosoof die ruzie maakt met geluid: het klinkt bijna komisch. Maar voor Arthur Schopenhauer was lawaai geen triviale irritatie. In zijn korte maar beroemde essay Über Lärm (“Over het Lawaai”), opgenomen in Parerga und Paralipomena, beschrijft hij geluidsoverlast als een serieuze vijand van het menselijk denken. En wie zijn tekst vandaag leest, kan zich moeilijk aan de indruk onttrekken dat hij een verrassend scherp inzicht had in de geest van onze moderne, luidruchtige samenleving.

Voor Schopenhauer begint het probleem bij één eenvoudig punt: denken is een fragiel proces. Het vraagt concentratie, continuïteit en stilte. Een harde klap, een dichtslaande deur of een onverwachte schreeuw kan volgens hem de draad van een gedachte volledig breken. Hij vergeleek het ontwikkelen van een idee met het spinnen van een dunne draad: het kost tijd en aandacht om hem op te bouwen, maar één ruk van buitenaf kan hem in een seconde doen knappen.

Zijn grootste fascinatie — of ergernis — gold de plotselinge geluiden van zijn tijd: zweepslagen van koetsiers, het geratel van karren over keien, hamerslagen op straat. Voor ons klinkt dat bijna idyllisch vergeleken met motorfietsen zonder demper, bladblazers, scooters, piepende remmen, luidruchtige buren en constante verkeersstromen. Toch beschouwde hij het toen al als een symptoom van een diepere maatschappelijke ongevoeligheid.

Want voor Schopenhauer was lawaai niet alleen een praktisch probleem. Het was een morele kwestie. Hij zag het als bewijs dat mensen elkaar nauwelijks respecteren. Wie met veel lawaai leeft, laat zien dat hij geen rekening houdt met de concentratie, rust en mentale ruimte van anderen. Stilte was voor hem een vorm van beschaving — een collectief vermogen om elkaar te laten denken.

Zijn beroemdste stelling blijft wellicht deze: hoe intelligenter een mens is, hoe gevoeliger hij voor lawaai wordt. Niet omdat slimme mensen zwakker zijn, maar omdat hun gedachten meer diepgang vragen. Wie oppervlakkig leeft, ervaart minder verstoring; wie probeert te schrijven, te analyseren of te onderzoeken, loopt juist vast op elke onverwachte trilling in de omgeving.

En eerlijk is eerlijk: in de moderne stad lijkt Schopenhauer zijn gelijk dagelijks te krijgen. Denk aan studenten die proberen te studeren in een woonwijk vol scooters en bouwgeluid. Denk aan mensen die thuiswerken, maar voortdurend worden onderbroken door motorgeluiden, buren die meubels verschuiven of auto’s die met open uitlaat langsrijden. Denk aan de permanente achtergrondruis van druk verkeer, muziekboxen of sirenes. Waar Schopenhauer nog kon vluchten naar de natuur of een stille leeszaal, lijkt stilte vandaag een luxeproduct geworden.

Dat heeft niet alleen invloed op ons comfort, maar ook op onze creativiteit en mentale gezondheid. Onderzoek laat zien dat langdurige blootstelling aan lawaai het stressniveau verhoogt, slaappatronen verstoort en zelfs het leervermogen kan aantasten. Het is dus geen overdreven filosofische gevoeligheid: onze omgeving beïnvloedt onze gedachten echt.

Wat Schopenhauer ons eigenlijk wil zeggen, is eenvoudig maar urgent: stilte is geen leegte — het is een noodzakelijke voorwaarde om te kunnen nadenken. In een wereld die steeds voller, sneller en luider wordt, kan het beschermen van stilte een daad van zelfzorg zijn. Een bewuste keuze om onze eigen geest serieus te nemen.

We hoeven het niet in alles met Schopenhauer eens te zijn, maar zijn waarschuwing blijft waardevol: een samenleving die geen ruimte maakt voor stilte, maakt ook geen ruimte voor diepgang. En misschien is dat een vraag die we onszelf vandaag moeten stellen: laten wij nog genoeg ruimte voor het denken?

Belgische campagne met Tom Waes tegen rijden onder invloed: ‘Excuses doorprikken’

In België is gisteren een campagne tegen rijden onder invloed gelanceerd. Daarin is acteur en presentator Tom Waes een van de gezichten. Hij raakte bijna een jaar geleden zwaargewond toen hij met hoge snelheid op een botsabsorbeerder reed bij Antwerpen – met 2,44 promille alcohol in zijn bloed.

De slogan van de campagne is “er zijn geen excuses”, een uitspraak van Waes zelf. “Als je in gesprek gaat met ouders van slachtoffers – kinderen die zijn doodgereden door een bestuurder onder invloed – dan is geen enkel excuus gerechtvaardigd”, zei hij vanochtend tegen de NOS.

Hoewel hij zich na lang revalideren, “wat echt mijn eigen schuld is”, fysiek weer oké voelt, zegt hij dat zijn mentale gezondheid een ander verhaal is. De gesprekken met ouders van slachtoffers knaagden aan de VRT-presentator, en waren een “wake-upcall” om iets te doen tegen beschonken bestuurders.

De campagne is een initiatief van de Belgische publieke omroep VRT en het Departement Mobiliteit en Openbare Werken van de Vlaamse overheid. Hij draait om verhalen en getuigenissen van daders en slachtoffers.

“Achter de cijfers schuilen blijvende littekens: ongevallen, levenslange letsels en trauma’s en een enorme impact op slachtoffers, hun vrienden en familie”, schrijft het Vlaamse Departement. De campagnemakers hopen zo “excuses door te prikken, gedrag te veranderen en het aantal risicosituaties flink terug te dringen”.

Naast de campagnevideo was een eerste verhaal al te zien op de Vlaamse tv. Een uitzending van de quiz Blokken werd gisteravond onderbroken voor een getuigenis van Jordy. Hij stapte na een dronken nacht in de auto, reed tegen een elektriciteitspaal en hield er een hersenletsel aan over, vertelde hij in de uitzending. Na zeven jaar is hij nog steeds aan het revalideren.

Volgens de campagneontwikkelaars wordt er nog te weinig ingegrepen wanneer een vriend of familielid beschonken de weg op wil gaan. In België vinden er iedere dag tien verkeersongevallen plaats veroorzaakt door een bestuurder onder invloed van alcohol of drugs. Een op de vijf Belgische bestuurders geeft toe dat hij minstens een keer per maand met mogelijk te veel alcohol in het bloed rondrijdt. Een op twintig doet dat maandelijks onder invloed van drugs.

Waes hoopt dat er door de campagne meer over rijden onder invloed gesproken kan worden. “Maak je geen zorgen, ik woon dichtbij” of “ik kan gewoon nog rijden” wordt volgens het Vlaamse Departement vaak als excuus gebruikt. De Belgische omroep zegt dat “dat moet veranderen”.

Inmiddels is Waes weer aan het werk als presentator. Voor het veroorzaken van het auto-ongeluk werd hij in mei veroordeeld tot een rijverbod van 3 maanden, een alcoholslot van een jaar en een geldboete. Ook moet hij zijn rijexamens opnieuw afleggen.

De publieke omroep VRT en het Departement Mobiliteit en Openbare Werken van de Vlaamse overheid sloegen in 2024 al eens de handen ineen met een verkeerscampagne. Die draaide om afleiding in het verkeer, en had volgens de VRT grote impact. Zangeres Pommelien Thijs was een van de gezichten.

VRT-directeur Karen Donders gelooft “dat sterke verhalen grote impact kunnen hebben: ze doorprikken in dit geval excuses, brengen mensen samen en zetten aan tot meer verantwoordelijkheid op de weg”.

Bron: https://nos.nl/artikel/2590206-belgische-campagne-met-tom-waes-tegen-rijden-onder-invloed-excuses-doorprikken

Duizenden gokten via Polymarket op verkiezingen: ‘Gevaarlijk en illegaal’

Ondernemer Alexander Klöpping zei in een podcast dat hij via het Amerikaanse platform Polymarket 8.000 euro won door te gokken op Tweede Kamerverkiezingen. Hij is lang niet de enige die dat deed. Maar het bedrijf is illegaal actief in ons land.

Toen op verkiezingsdag om 21.00 uur de eerste exitpoll werd bekendgemaakt, zaten veel Nederlanders op het puntje van hun stoel. Dat gold zeker voor techjournalist en ondernemer Klöpping, want hij had geld ingezet op de uitkomst ervan.

Daarover vertelde hij woensdag in de Podcast over Media (POM). “Waar je met Unibet (een online casino, red.) inzet op voetbalwedstrijden, kun je met Polymarket inzetten op van alles en nog wat, zoals verkiezingen”, zei Klöpping. Door te gokken op winst voor D66 of GroenLinks-PvdA, en niet voor de PVV, won hij 8.000 euro.

Klöpping was lang niet de enige die dit deed. Op Polymarket werd in totaal voor bijna 33 miljoen dollar (zo’n 28,5 miljoen euro) gegokt op de Nederlandse verkiezingen. Inmiddels kun je op het platform gokken op de samenstelling van de volgende regering en de toekomstige premier. De bedragen liggen iets lager, maar het gaat opnieuw om miljoenen.

Dat is opmerkelijk, want het Amerikaanse bedrijf opereert illegaal in ons land. “Wij beschouwen dit als een illegaal kansspelbedrijf”, zegt de woordvoerder van de Kansspelautoriteit tegen NU.nl. De autoriteit doet op dit moment “onderzoek naar vervolgstappen”, maar wil niets kwijt over de lopende procedures. Onlangs bleek uit een samenwerking met de zeventienjarige YouTuber Bender dat het bedrijf zich duidelijk ook op de Nederlandse klant richt.

In België heeft de kansspelcommissie Polymarket al op de zwarte lijst gezet. In Nederland is zo’n zwarte lijst er niet. Wel moeten bedrijven die hier op de online gokmarkt actief zijn, een vergunning hebben. Die heeft Polymarket niet. Het bedrijf omschrijft zichzelf als een “voorspellingsplatform” en niet als gokbedrijf. Daardoor zou het voor de Kansspelautoriteit lastiger zijn om op te treden.

Experts vinden dat laatste twijfelachtig. “Polymarket kan zich met juridische uitzonderingen proberen eruit te wurmen, maar feit blijft: het is een gokbedrijf”, zegt hoofdonderzoeker Tony van Rooij van het Trimbos-instituut. Hij noemt het geen verrassing dat je inmiddels ook op politiek kunt gokken. “Die bedrijven boren simpelweg nieuwe markten aan.”

Ook CEO Frank Op de Woerd van CasinoNieuws.nl laat weinig twijfel bestaan over de aard van Polymarket. Volgens hem verstopt het platform zich achter “een semantische discussie” door zich anders voor te doen dan een gokbedrijf. Maar dat is het wel degelijk.

Bovendien overtreedt het platform ook op andere manieren de regels, stelt Op de Woerd. “In de wet Kansspelen op afstand staat duidelijk dat je niet mag gokken op politiek. Zelfs al zou Polymarket een vergunning hebben, dan mag dat nog steeds niet.”

Ook staat het bedrijf alleen toe geld in te leggen in de vorm van cryptomunten. “Ze vragen geen toestemming en doen gewoon dingen. Gaandeweg merken ze dan wel waar ze tegenaan lopen”, omschrijft Op de Woerd de werkwijze van het bedrijf.

Het valt bijna niet te achterhalen hoe populair het platform in Nederland is. Op de website staan geen contactgegevens, waardoor NU.nl niet om een reactie kon vragen.

Via Google Trends is wel te zien dat de populariteit in ons land plots enorm piekte in de dagen rond de verkiezingen. De hoge bedragen doen ook vermoeden dat veel mensen hun weg vinden naar het platform. Al kan het deels ook om buitenlanders gaan die gokken op de Nederlandse politiek.

Polymarket is Amerikaans en heeft in het thuisland de politieke wind mee. President Donald Trump zette een onderzoek van zijn voorganger Joe Biden naar cryptobedrijven en online gokbedrijven stop. Opvallend detail: zijn zoon Donald Trump jr. zit sinds deze zomer in de adviesraad van Polymarket.

Trimbos-onderzoeker Van Rooij maakt zich grote zorgen. De gokmarkt is volgens hem sowieso een markt waar bedrijven zich niet altijd aan de regels houden. Op de website van de Kansspelautoriteit ziet hij “overtreding na overtreding”. En dat zijn bedrijven die een vergunning hebben. “Die zouden mensen juist moeten beschermen.” Buitenlandse spelers die om de regels heen werken, maken het allemaal nog veel ingewikkelder.

Lokale spelers wijzen ook graag naar die buitenlandse “cowboys” die de reputatie van de sector zouden besmeuren. Maar uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer, stelt Van Rooij. “Het is een verslavend product en op de lange termijn zul je geld verliezen.”

Hij is ook niet te spreken over de podcast van Klöpping. De ondernemer overtreedt volgens hem niet alleen de wet door een illegaal gokplatform te gebruiken, maar normaliseert gokken ook. “Door dit soort verhalen krijgen mensen de indruk dat je makkelijk kunt winnen, terwijl dat niet zo is. Van de mensen die verliezen, hoor je niets.”

Bron: https://www.nu.nl/tweede-kamerverkiezingen/6375514/duizenden-gokten-via-polymarket-op-verkiezingen-gevaarlijk-en-illegaal.html

Michael Jacksons dochter heeft gat in neusschot door drugs: ‘Doe het niet, kids’

Paris Jackson heeft een gat in haar neustussenschot door haar verleden met drugsgebruik. Dat vertelt de dochter van Michael Jackson in een TikTok-video waarin ze met een zaklamp het gat laat zien.

“Het komt precies waardoor je denkt dat het komt. Gebruik geen drugs, kids”, zegt de 27-jarige Jackson in de video. “Nee, ik wil je ook niet vertellen wat je wel of niet moet doen, maar ik raad het niet aan. Het heeft mijn leven verwoest.”

De zangeres en actrice laat weten dat ze het gat al zeven jaar heeft. Jackson zegt dat het erg onhandig is voor haar werk, waarvoor haar stem van groot belang is. Het gat kan namelijk voor een fluitgeluid zorgen, wat ze ook laat horen in de video. Ook vertelt Jackson dat ze nog meer met het gat kan: zo kan ze er een spaghettisliert doorheen duwen, van de ene naar de andere kant.

Jackson zegt dat ze geen plastische chirurgie wil om het probleem te verhelpen, omdat ze dan pijnstillers moet nemen. Ze gebruikt al vijf jaar geen drugs meer en het gebruik van pijnstilling zou voor een terugval kunnen zorgen.

Bron: https://www.nu.nl/achterklap/6375600/michael-jacksons-dochter-heeft-gat-in-neusschot-door-drugs-doe-het-niet-kids.html

Vlaamse vrouw (22) overleden na trap van paard

In Vlaanderen is een vrouw overleden na een vermoedelijke trap van een paard. De 22-jarige vrouw werd vorige week tijdens haar werk bij een paardenstal levensgevaarlijk gewond gevonden in een weiland in Sint-Katelijne-Waver, in de buurt van Mechelen.

Volgens de VRT heeft niemand het incident zien gebeuren. “De vrouw was blijkbaar een paard aan het verplaatsen van de ene naar de andere weide”, zegt een woordvoerder van de politie bij de omroep. “Dat paard leidde ze aan een touw, het was niet opgezadeld. Korte tijd later is ze in de weide gevonden.”

Wat er precies gebeurd is blijft dus onduidelijk. De politie heeft de hoefijzers van het paard meegenomen voor onderzoek.

Het incident gebeurde bij Stal Ceulemans, volgens de VRT een van de grootste paardenstallen van België.

Bron: https://nos.nl/artikel/2589918-vlaamse-vrouw-22-overleden-na-trap-van-paard